Ciekawe

Czy promocje mają sens?

Dzisiaj nie ma niemalże sklepu, w którym nie spotkalibyśmy się z jakąś promocją, wyprzedażą, przeceną. Pozornie może się wydawać, że takie akcje przynoszą korzyść tylko kupującym – w końcu to oni z nich korzystają. Czy oznacza to, że sprzedającym promocje wcale się nie opłacają? Niekoniecznie. Jest wiele dowodów na to, że przynoszą im one wymierne korzyści.

Degustacje i rosnąca sprzedaż

Niejednokrotnie podczas zakupów w sklepach spożywczych spotykamy się ze stoiskami degustacyjnymi. Możemy przy nich poczęstować się bezpłatną przekąską. Wydawać by się mogło, że jest to dla właściciela sklepu czysta strata – przecież równie dobrze mógłby sprzedać ten towar, a nie rozdawać go za darmo. Jednak tylko pozornie tak jest. Badania rynku wyraźnie pokazują, że degustacje znacznie zwiększają sprzedaż produktu. Klienci na własnej skórze przekonują się, czy dany produkt im odpowiada i często decydują się na zakup, mimo że w innym wypadku przeszliby obok niego obojętnie, ponieważ nie znają go albo nie był on w danej chwili na liście ich zakupów.
Ponadto, w przypadku degustacji działa również psychologiczny mechanizm, którym jest zasada wzajemności. Jeżeli ktoś jest dla nas miły i częstuje nas czymś smacznym, my również mamy ochotę zrobić dla niego coś dobrego, chociażby pakując dany serek czy ciastka do swojego koszyka zakupowego.

Producent stojaków reklamowych

Promocje i przeceny często działają niemalże jak magnez na klientów. Dzięki nim konsumenci w ogóle decydują się na odwiedzenie danego sklepu. Aby jednak miały one jakikolwiek sens, ludzie muszą się o nich po prostu dowiedzieć. Bardzo prostym sposobem na informowanie o najświeższych promocjach jest stojak reklamowy. Stawiamy go przed sklepem i umieszczamy na nim napis z nazwą produktu objętego promocją i jego atrakcyjną ceną. Na pewno wiele osób nie przejdzie obok takiej okazji obojętnie i wejdą do naszego sklepu, być może po raz pierwszy, a po takiej wizycie przekonamy ich do siebie i staną się naszymi stałymi klientami.
Jaki powinien być taki stojak? Najlepiej zrobimy, jeśli zorientujemy się jaki jest dobry producent stojaków reklamowych w naszej okolicy i udamy się po radę bezpośrednio do niego. Czy lepsza będzie tablica ścieralna, z wymienianymi literami czy może podświetlana – to zależy od specyfiki naszego punktu.

Ogólny rachunek

Po wprowadzeniu każdej akcji promocyjnej powinniśmy podliczyć, jakie zyski w jej efekcie otrzymaliśmy. Prawdopodobnie przekonamy się na własnej skórze, że promocje są opłacalne nie tylko dla klientów, ale również dla sprzedawców.

Więcej dowiesz się na stronie producent stojaków reklamowych – Brooklyn.pl

Share:
-cccv.org meirovitz.com ko.com